نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شيرازي ها و آدرس shiraziha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





رهنمودهایی مهم برای پس انداز کردن پول!

 

 

● از هدر رفتن پول جلوگیری کنید

همیشه مقدار زیادی از پول‌های ما صرف خریدها و هزینه‌های مازاد می‌شود مثل هزینه‌های اضافی برای خدماتی که از آن استفاده نمی‌کنیم ، هزینه‌های خرید موادغذایی که دور ریخته می‌شوند، خرید کیسه‌های خرید بزرگ برای خرید‌های بی برنامه یا خرید‌های مختصر. به این موارد و موارد متعدد مشابه آن خرید مازاد نگویید، اسم واقعی این کار ، هدر دادن پول است.

این موارد پول را از جیب شما خارج می‌کنند و شما حتی نمی‌فهمید که این پول کجا رفت و صرف چه چیزی شد. دیو رامسی ، نویسندۀ کتاب "واگذاری کل پول"، می‌گوید : "این هزینه‌ها هرکدام به تنهایی ناچیز هستند ولی به خاطر داشته باشید همیشه قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود." از همین حالا تصمیم بگیرید جلوی هدر رفتن تدریجی پول خود را بگیرید. ما به شما خواهیم گفت چگونه!



● مراقب خریدهای بدون برنامه باشید

فروشگاههای بزرگی که انواع محصولات را برای فروش عرضه می‌کنند برای صرفه جویی در وقت بسیار مناسب هستند. رامسی ، که در این مقوله صاحب نظر است ، می‌گوید : با وجودیکه این فروشگاههای بزرگ امتیازات فراوانی دارند ولی مشکل اینجاست که وقتی در پی خرید مورد مشخص و از پیش تعیین شدۀ خود هستید ناخودآگاه چشمتان به انواع و اقسام محصولات مثل تنقلات مختلف و خرت و پرت‌های غیر ضروری می‌خورد و تا بجنبید می‌بینید چند تا از آنها را در چرخ خرید گذاشته اید و به طرف صندوق می‌روید. رامسی توصیه می‌کند قبل از خروج از خانه به قصد خرید، لیستی از مایحتاج ضروری خود را تهیه کنید. او می‌گوید : " من خودم از این روش استفاده می‌کنم و هرگز چیزی بیش از لیست مورد نظرم را نمی‌خرم."



● از فرصت فروش فوق العادۀ فروشگاهها استفاده کنید

کلارک هوارد، مدافع حقوق خریداران و نویسندۀ کتاب " نکات پیشنهادی کلارک" که در مورد راهنمایی برای پولدار شدن از طریق پس انداز است می‌گوید: " خرید عمده به هنگام فروش فوق العادۀ فروشگاهها که معمولا" در انتهای هر فصل تکرار می‌شود، به نفع شماست. اگر به این ترتیب بتوانید %۲۰ از مخارج خود را پس انداز کنید در انتهای هرسال پس انداز قابل توجهی خواهید داشت.



● برنامۀ بیرون غذا خوردن را هوشیارانه طراحی کنید

هوارد می‌گوید: بیشترین سود رستوران داران در فروش انواع دسرهاست. درست کردن همان دسر‌ها در منزل ¼ قیمت آن در رستوران هزینه می‌برد. اگر شما هم از آن خانواده‌هایی هستید که معمولا" دو بار در هفته غذا و دسر در رستوران می‌خورند، سعی کنید دسر را حذف کرده و آن را در منزل خودتان صرف کنید. اگر اصرار دارید دسر را بلافاصله بعد از غدا در همانجا بخورید، دو وعده غذای بیرون را به یک وعده کاهش دهید. همچنین بهتر است به جای پرخوری و سعی در تمام کردن غذایتان در رستوران، اضافۀ غذایتان را به منزل بیاورید و در وعدۀ بعدی از آن استفاده کنید. به این ترتیب ضمن صرفه جویی و تامین غذای یک وعدۀ دیگرتان ، از پرخوری نیز جلوگیری می‌شود.



● بقیۀ پولتان را بگیرید

دفعۀ بعد که فروشنده بقیۀ پولتان را داد، حتما" آن را بگیرید. خیلی از ما بقیۀ پولمان را بخصوص اگر ناچیز باشد، طلب نمی‌کنیم. طبق تحقیقی که توسط موسسۀ تبلیغات بازاریابی انجام شده، فقط %۲۱ از افراد بقیۀ پول خود را از فروشنده می‌خواهند و می‌گیرند.



● جمع مبلغ خریدتان را پیشاپیش تخمین بزنید

پائول براون چهار حلقه لاستیک برای ماشین خود خرید. هنگام تحویل ماشین دریافت که گاراژ ۴۴ دلار برای ضمانت و ۱۵ دلار نیز برای پوشش والف کرومی لاستیک‌ها اضافه تر از او خواسته است. براون که یکی از اعضاء گروه تحقیقات اموال عمومی آمریکا است می‌گوید: " این مبلغ بیش از مبلغی بود که تخمین زده بودم". او مسئول گاراژ را مجبور کرد که این هزینه‌های اضافه را حذف کند.

▪ توصیۀ براون : قیمت آنچه را که می‌خواهید بخرید را از پیش محاسبه و پیش بینی کنید ؛

از فروشنده هم بخواهید روی یک کاغذ مبلغ کلی را محاسبه کند. با این کار اگر قیمت نهایی بالاتر از مبلغ پیش بینی شده رفت، می‌توانید از فروشنده بخواهید قیمت را پایین آورد.



● هوشیارانه از موقعیت‌های مختلف برای خرید استفاده کنید

فروشندگان تلفن، کابل و سایر خدمات کامپیوتری اغلب برای جلب مشتریان جدید به آنها پیشنهادات ویژه می‌دهند در حالی که این امتیاز را برای مشتریان قدیمی خود که سالهاست از آنها خرید میکنند قائل نمی‌شوند. ادگار دورسکی، موسس ConsumerWord.org که یکی از سایتهای راهنمای عمومی آن لاین است می‌گوید: " شما می‌توانید این قانون را عوض کنید. وقتی شرکتی که همیشه دورسکی از آن خرید می‌کرد اعلام کرد که برای مشتریان جدید خود قیمت را پایین تر آورده یا تسهیلات دیگری قائل خواهد شد، او با شرکت تماس گرفت و به عنوان مشتری جدید کالای خود را سفارش داد. با این کار توانست بیش از ۳۰ دلار در ماه پس انداز کند. اگر چنانچه آن شرکت با او همکاری نمی‌کرد، سراغ شرکتی دیگر می‌رفت و مشتری جدید آنجا می‌شد و از تسهیلات آن بهره می‌برد.



● بپرسید چرا؟

دانیل باتلر دریافت که مبلغ قبض گاز منزل او ۱۰۰ دلار بیش از مبلغی است که همیشه می‌پرداخته است. او همان موقع در خانه گشتی زد و دید که لای پنجره ای که پشت پرده است باز مانده بوده و هوای سرد به داخل خانه نفوذ می‌کرده است. گاه یک غفلت خیلی ساده، مشکلی بوجود می‌آورد که مجبورید هزینۀ آن را بپردازید. اگر باتلر به آن اضافه مبلغ اهمیت نمی‌داد و به دنبال علت آن نمی‌گشت شاید مجبور می‌شد مدتها این پول اضافه و بیهوده را بپردازد.



● هزینه‌های جاری و روزمرۀ خود را یادداشت کنید

از ماه بعد همۀ هزینه‌ها را یادداشت کنید، از مبالغ سنگین تا کوچکترین هزینه‌های روزانه. بهتر است دفترچه ای را به این کار اختصاص دهید تا بتوانید روند هزینه‌ها را مقایسه و بررسی کنید. یادداشت هزینه‌ها و مخارج، گام اول در مسیر پس انداز و کنترل مخارج است.



● برای مخارج خود حد و مرز قائل شوید

رامسی می‌گوید: "بودجه ای را برای یک ماه خود تعیین کنید. سپس این مبلغ را در یک پاکت بگذارید. وقتی پاکت خالی شد، باید خرج کردن را متوقف کنید." برنامه ریزی شما باید به گونه ای باشد که مبلغ مورد نظر در انتهای زمان تعیین شده تمام شود. توجه داشته باشید که اگر در انتهای زمان مذکور پولی برایتان باقی مانده بود، می‌توانید آن را پس انداز کنید. 

 


برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 1 فروردين 0برچسب:رهنمودهایی مهم برای پس انداز کردن پول!, ] [ 22:2 ] [ شیرازیها ]

 

10نکته کاربردی برای کاهش هزینه های زندگی حتما بخوانيد

 

1)قبل از هر خریدی از خود بپرسید آیا این هزینه ضروری است؟ آیا از راه دیگری می توان به این نتیجه رسید؟

بعنوان مثال اگر می خواهید یک mp3 player بخرید از خود بپرسید آیا ازراه دیگری می توانم به این نتیجه برسم؟ مثلا آیا میتوانم با تلفن همراه موزیک گوش کنم؟!



2)مراقب تکنولوژی باشید،خرید کالا های جدید و نو مخصوصا در حوزه لوازم الکتریکی بسیار پر ریسک است.یکی از روش های قیمت گذاری بر روی محصولات، قیمت گذاری پر مایه و گران نام دارد.در این روش قیمت گذار برای بدست آوردن هزینه های تحقیق و ابداع کالای جدید و همچنین هزینه تبلیغات معرفی آن کالا،قیمت محصول را بالا تعیین می کند و این قیمت بالا تا زمان ورود رقیب ادامه پیدا می کند و پس از آن قیمت کالا کاهش میابد.در حوزه تلفن همراه، رایانه و محصولات الکترونیکی بسیار شاهد این نوع قیمت گذاری هستیم.مثلا قیمت یک تلفن همراه جدید بالا تعیین می شود وبعد از یک سال به احتمال زیاد شما با نصف همان مبلغ اولیه آن تلفن را می توانید بخرید.

هنگام خرید کالا های جدید از خود بپرسید آیا می توانم این خرید را یک مدت(مثلا دو ماه) به تاخیر بیاندازم؟

3)هنگامی که گرسنه هستید به خرید نروید.

وقتی گرسنه هستید تمایل بیشتری به خرید محصولات خوراکی و خوش طعم و مزه دارید،مخصوصا اینکه معمولا بسته بندی این محصولات اشتها آور طراحی می شود.

4)یک مبلغ پولی را تعیین کنید و خرید های برنامه ریزی نشده بالای آن حد را سه روز به تاخیر بیاندارید.

مثلا من تعیین میکنم اگر به یک مغازه رفتم و بدون برنامه ریزی قبلی تصمیم به خرید محصولی بالای پنجاه هزار تومان دارم ،آن خرید را سه روز به تاخیر می اندازم،بارها اتفاق می افتد که نظر شخص در این سه روز تغییر می کند یا همان کالا را با قیمت ارزان تری درجای دیگری می یابد.

5)سعی کنید همیشه پول نقد کمتری در جیبتان داشته باشید اما همیشه در کارت بانکی تان پول زیاد،همراه داشته باشید.

همراه داشتن مقدار زیاذی پول،میل به خرید شما را افزایش می دهد.بنابراین باید میزان پول نقد کیف خود را کاهش دهید،اما از طرف دیگر همراه داشتن پول باعث اعتماد به نفس می شود.بنابراین همیشه در عابر بانک خود پول داشته باشید.

6)از مکان های ارزان خرید کنید.

حتما برایتان اتفاق افتاده است که یک محصول را در دو مغازه با قیمت های بسیار متفاوتی دیده اید.بسیاری از مغازه داران برای تامین هزینه های بالای مغازه خود مثل اجاره ،مجبور می شوند قیمت بالا تری را برای اجناس خود تعیین کنند و این هزینه های اضافی را به خریداران منتقل میکنند.سعی کنید مغازه های ارزان فروش را پیدا کنید و از آنها خرید هایتان را انجام دهید.

7)خرید های اشتراکی داشته باشید.

برخی محصولات هستند که میزان استفاده از آن ها در سال محدود است.می توانید با چند تن از اقوام و یا همسایه ها این گونه محصولات را تهیه و به صورت اشتراکی استفاده کنید.مثل دریل و یا هسته گیر آلبالو

8)با دوستان خود خرید های عمده ای انجام دهید.مثلا بجای خرید دو بسته ماکارونی با دو نفر از اقوام خود یک کارتن ماکارونی بخرید و آن را بین خود تقسیم کنید.

9)خودتان به تنهایی خرید های عمده داشته باشید.

مثلا اگر خانوادتان کالایی را زیاد مصرف می کند می توانید آن کالا را بصورت جعبه ایی و کارتنی انجام دهید.البته این نکته را درنظر بگیرید که ممکن است هزینه نگهداری کالا بیشتر از آن کاهش قیت باشد.مثلا شما ممکن است یک سبد میوه را ارزانتز بخرید اما برای نگهداری آن مجبور شوید فضایی از یخچال را اشغال کنید،و یا ممکن است ضایعات داشتع باشد.

10)همیشه پول خرد همراه داشته باشید.تا به حال چند بار اتفاق افتاده است که به دلیل نداشتن پول خرد مجبور شدید خرید اضافه تری بکنید آیا مبلغی را ببخشید؟!! 

 


برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 1 فروردين 0برچسب:10نکته کاربردی برای کاهش هزینه های زندگی حتما بخوانيد, ] [ 21:58 ] [ شیرازیها ]

 

این روزها بهترین راه برای کنار آمدن با گرانی و تورم و هزینه های سرسام آور این است که در هزینه های خود صرفه جویی کنیم.

به گزارش بانکی دات آی آر، برای اینکه بتوانیم در این روزگار در هزینه های خود صرفه جویی کنیم، راه هایی وجود دارد که ما حتی فکرش را هم نمی کنیم. روش هایی ساده اما کارآمد.




1. تا حد امکان از غذای بیرون بپرهیزید:

این روزها از ضرر و زیان هایی که غذاهای آماده برای سلامتی دارند، زیاد می شنوید. اما یکی دیگر از مضرات این غذاها پول های بی زبانی است که خرجشان می شود.

از جمله بهترین راه هایی که می توانید در هزینه هایتان صرفه جویی کنید، آشپزی کردن و لذت بردن از خوردن غذای خانگی است.




2. فهرستی از خریدهایتان تهیه کنید:

زرق و برق سوپر مارکت ها و مراکز خرید معمولا هر فردی را جذب خود می کند. وسوسه خرید از این اماکن یکی از مهمترین دلایل بالا رفتن هزینه هاست.

اگر دوست دارید پول کمتری در سوپرمارکت ها و مراکز خرید خرج کنید، پیش از رفتن به چنین اماکنی، لیستی از خرید های خود تهیه کنید و البته سعی کنید وسوسه نشوید!




3. تاریخ انقضای محصولات را بخوانید:

کار چندان سختی به نظر نمی رسد. تعجب آور است که برخی افراد بدون توجه به تاریخ انقضای محصولات غذایی مختلف از جمله لبنیات، گوشت، مرغ، تخم مرغ و غیره ، پای آنها پول می دهند.

با خواندن تاریخ انقضای محصولات گوناگون با یک تیر دو نشان می زنید، هم پولتان را هدر نداده اید و هم به سلامتی خود توجه کرده اید.




4. به جای خرید کتاب آنها را از کتابخانه به امانت بگیرید

هرگاه امکان داشته باشد، به جای خرید کتاب آن را از کتابخانه به امانت بگیرید. عضویت در کتابخانه یا هزینه ندارد یا هزینه جزئی را برای شما به دنبال خواهد داشت.

حسن دیگر این کار این است که کتابخانه ها هم جای خوبی برای مطالعه و درس خواندن هستند و هم تنوع کتاب در آنها زیاد است.

اگر مجبور به خریدن کتاب هستید، حتما کتابی را انتخاب کنید که محتوای آن متناسب با هدفتان باشد، نه اینکه پولش را بدهید و استفاده ای هم نبرید.









5. گران نخرید

اگر خواستید اجناس گران قیمت بخرید، حتما قیمت آن را از چند فروشگاه بپرسید. به این ترتیب کسی نمی تواند سر شما کلاه بگذارد.

اگر پیش از خرید اجناس، به ویژه اجناس گرانقیمت، تحقیقات لازم را انجام دهید، هم کالای مورد نظرتان را خریده اید و هم پول اضافه پرداخت نکرده اید.




6. برنامه منظمی برای نگهداری و تعمیرات احتمالی خودروی خود داشته باشید:

از کارهایی مثل تعویض روغن، تنظیم باد لاستیک ها و دیگر کارهای مربوط به خودروی شخصی خود هیچگاه غافل نشوید.

اگر دیر بجنبید و خودرویتان را به حال خود رها کنید، آنوقت مجبورید بعدا پول بیشتری برای تعمیر و نگهداری آن صرف کنید.




7. در استفاده از وسایل برقی دقت لازم را داشته باشید:

ساده ترین راه کاهش مصرف برق، آنهم در این روزها که پول قبض هایش برای خیلی ها سر به فلک می کشد، اینست که وقتی از آنها استفاده نمی کنید، آنها را از برق بکشید.

واضح و مبرهن است که اگر به جای اینکه فقط تلویزیون را خاموش کنید، آن را از برق بکشید، مصرف برقتان کاهش میابد.

البته به مبلغ قبض های دیگر هم دقت کنید، آنها هم این روزها دست کمی از قبض برق ندارند.




8. برای مسافرت از پیش برنامه ریزی دقیق داشته باشید:

مسافرت بخشی مهمی از زندگی ما آدمها را تشکیل می دهد. اما تنها مشکلش هزینه های زیادی است که برای خانواده به دنبال دارد.

می توانید با برنامه ریزی دقیق هزینه ها را کاهش دهید.

مثلا با استفاده از تورهای گردشگردی یا وبسایت هایی مرتبط با خدمات مسافرتی در هزینه های خود صرفه جویی کنید. 


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 صفحه بعد
درباره وبلاگ

انصاف ، اداره جات و فروشندگان با انصاف و بي انصاف را در شيراز بشناسيم .
موضوعات
آرشیو مطالب
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 276
بازدید ماه : 4656
بازدید کل : 409378
تعداد مطالب : 108
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1